Om du har några frågor, kontakta mig på: 98ansblogg@gmail.com

lördag 23 april 2011

Första ordet!

Hej!
Nu är jag jätteglad! Och jag ska berätta varför. Idag var mrs pitepalt (min moster) och hennes familj på besök. Eller de är fortfarande här. Hon har två barn: Kotten (2år) och Knytet (9 månader).  Jag och Mulen lekte hajflyggplan med Kotten. Det är lek man tröttnar på väldigt snabbt. Vi leker att det är hajflyggplan som flygger över oss och som vi måste akta oss för. Vi var i lekplatsen och sprang runt och aktade oss för hajar som inte fanns. I längden så blev det lite tråkigt. Tillslut kom vi äntligen hem (kotten tycker att det är supperkul att leka hajflyggplan). Knytet gjorde konstiga ljud som lät som ord, iallafall om man hade mycket fantasi. Tillslut lät det som om han sa mitt namn! Alla samlades runt honom och tjatade på honom att han skulle säga olika saker. Efter en stund sa han mitt namn igen! Hans första ord var mitt namn!! Då känner man sig ganska nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar