Om du har några frågor, kontakta mig på: 98ansblogg@gmail.com

onsdag 19 januari 2011

Angelologi: änlarnas tecken

För ett par dagar sedan läste jag en bok som heter Angelologi: änlarnas tecken. En ganska bra bok av Danielle Trussoni. Den var inte den bästa boken jag läst men inte heller den sämsta. Boken var ganska trög i början och tog därför väldigt lång tid att läsa, men som med många andra böcker blev den bättre i slutet.




Angelologi handlar om Evangelina, som är nunna på Sankt Rosaklostret. Hennes pappa lämnade henne där när hon var 12, av någon anledning som Evangelina inte vet. Den första tiden av Evangelinas liv bodde hon med sin mamma och pappa i Paris. Men efter hennes mor mystiska död flyttade de till Amerika. Hennes far dog några år innan boken börjar. På klostret lever hon ett enformigt och förmodligen ganska tråkigt liv. Men en dag förändras allt. När en ung "forskare" vid namn Veralene kommer till klostret för att hitta information om Abigail Rockefeller börjar allt. Han jobbar för någon som han i början trodde bara var en rik man, men som han senare får veta är något mycket, mycket farligare! Mer och mer information kommer fram om Evangelinas föräldrars hemliga jobb och om det krig som funnits i tusentals år. Mellan änglar och människor, nemfil och angeloger. Nemfil  änglarnas och människornas barn. Nemfil är ett släkte av ren ondska, dem har övernaturlig styrka och är väldigt vackra.



Om nemfil vet Evangelina inget om i sitt lugna liv som bibliotikarie på klostret. Evangelinas liv tar en stor vändning , från att be och sortera post, till ett liv som angelog, på liv och död i ett krig mot änglar.



Boken var absolut inte dålig, men inget för mig. Jag kommer göra så att jag betygsäter varje bok jag skriver om, boken kommer som högst att kunna få 5 poäng och lägst 1 poäng. Varje poäng kommer att se ut så här: 98 ( 5st 98 = bäst, 1st 98= sämst).


Betyget för Angelologi: änglarnas tecken blir:

98 98 98 9

( 3 och en halv)

2 kommentarer:

  1. Jag håller på med samma bok nu och jag gillar den verkligen än så länge!
    Har du börjat med någon ny bok?
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillar den, även om inte jag gjorde det. Just nu så läser jag "himlen börjar här".

    SvaraRadera