Om du har några frågor, kontakta mig på: 98ansblogg@gmail.com

tisdag 11 januari 2011

Fiskhunden i den konstiga drömmen

Hej hej!
I natt drömde jag en jättekonstig dröm! Det måste ha varit sommar, för vi hade poolen framme, solen sken och gräset var grönt, I poolen (som i vanliga fall bara brukar vara fylld med vatten från slangen) hade vi hällt en liten skvätt sjövatten . Jag vet inte om det var meningen, men p.g.a. det så var det massa fiskar i! En av fiskarna var en gädda med rosa fenor och ben som den kunde gå med. Jag stod på altanen och fisken med ben kom gående till mig. När den var nära mig klappade jag den och den blev en hund! Jättemycket päls växte fram på någon sekund, den såg ut som en hund med konstiga öron! Jag luktade på "fiskhunden" (jag gillar inte att äta fisk och ville se om den luktade fisk), men den luktade inte fisk, bara blöt hund. I drömmen gick jag över till några grannar som var väldigt snobbiga (de finns inte på riktigt) och berättade om fiskarna i våran pool. Lite senare kom de till oss och sa ganska surt att de faktiskt bara hade renrasiga fiskar i deras pool! 

Ja, det var min dröm. Eller i alla fall det jag kommer ihåg av den. I drömmen ville jag behålla fiskhunden som en hund, så när jag vaknade så blev jag lite ledsen över att jag inte hade någon fiskhund.     

  

4 kommentarer:

  1. Rolig dröm! Och det låter praktiskt med en fiskhund (en laxtax?) för om den blir tjatig och man tröttnar på den, kan man göra laxpasta av den istället - och det är ju jättegott!

    SvaraRadera
  2. Laxpasta!? Har du inget hjärta!? Min stakars fiskhund(som inte är en taxlax),ska inte bli någon laxpasta! Så det så!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle gärna ha en sån där rosa gädda i ett akvarium. Den verkar mycket fin.

    SvaraRadera
  4. Det fanns en likadan, men istället för rosa så var den blå. Fast jag tror inte den hade ben...

    SvaraRadera