Om du har några frågor, kontakta mig på: 98ansblogg@gmail.com

måndag 3 januari 2011

Mattesyndrom

Jag har världens konstigaste vana! Det är inte att pussa alla mina gossedjur varje kväll eller att göra morgongymnastik varje morgon, det inget sånt. Okej, kanske inte världens konstigaste då... min konstiga vana är att jag alltid måste räkna ut tal! Då menar jag inte i matteboken eller i skolan, jag menar i verkliga livet! När jag skriver att jag "måste" menar jag verkligen att jag MÅSTE   räkna ut vad det blir. T.ex. för några dagar sedan när vi gick till affären för att handla mat och och köpte en flaska vatten (helt onödigt, men vi blev törstiga), en flaska kostade 12 kr. Och ett nytt mattetal var funnit! Sedan räknade jag ut vad det skulle kosta om man varje dag köpte en flaska vatten för 12 kr i ett helt år (det skulle kosta 4368kr), om man sedan skulle tänka att man levde i 100 år och varje dag i hela sitt liv köpte en flaska vatten (overkligt, men iallafal) och vad det nu skulle kosta (det skulle kosta: 426 800  kr). Sånt tycker jag är jättekul, okej det är konstigt.


Min lilla vana skulle kanske kunna kallas mattesyndrom...


hej då
    

3 kommentarer:

  1. Det låter väl som en bra vana tycker jag. Du kommer ju bli värsta mattegeniet!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Inte alls konstigt utan i stället helt fantastiskt! Räkna på. Sluta aldrig.

    /Kajsa

    SvaraRadera
  3. Jag kommer absolut att fortsäta att räkna, men lite anorlunda är det iallafall.

    SvaraRadera