Om du har några frågor, kontakta mig på: 98ansblogg@gmail.com

tisdag 8 februari 2011

Alla hjärtans dag kort

Hej!
Om lite mindre än en vecka är det alla hjärtans dag. Som jag har skrivit förut tycker jag om att pyssla, och vad är roligare än att göra hjärt kort. Så här blev kortet jag gjorde:

snyggt, eller?

Om jag får säg det själv (och eftersom det är min blogg så får jag det)  blev det ganska bra!









Om du vill göra ett likadant kommer en beskrivning här:

Det här kan vara bra att ha: sax, lim, tejp, färgat papper, penna, nål, presentsnöre och hjärtstans.

Det första du ska göra är att vika pappret (som ett kort), det andra du ska göra är att "sy" presentsnöre på kortes framsida.  


Eftersom man inte kan sy presentsnöret i pappret med nål och tråd får man använda en annan teknik. Det lättaste sätet är att göra håll i papparet, genom att först rita hårt med en blyerts där hållet ska vara och sedan.....

Dra med en nål över blyerts strecket. Gör det många gånger.


När du gjort håll med nålen kan du trä presentsnöret genom hålen så att det ser ut....

...ungefär så här. Nu över till framsidan så att det roliga kan börja. 

Nu är det bara att låta fantasin flöda, jag fortsatte att använda presentsnören.

Jag använde också utstansade hjärtan



Klar!

4 kommentarer:

  1. Vilket vackert kort! Kul med beskrivning också. Om jag någon gång kommer få för mig att börja pyssla så kan jag använda mig av din beskrivning.

    SvaraRadera
  2. Tack! jag håller på med nya just nu, kanske visar dem senare.

    SvaraRadera