Om du har några frågor, kontakta mig på: 98ansblogg@gmail.com

måndag 7 februari 2011

Fatta eld

Jag skrev för ett tag sedan om en bok som heter Hungerspelen, nu har jag läst ut del 2 i hungerspelenserien som heter Fatta eld. Både Fatta eld och Hungerspelen var jättebra, några av dem bästa böckerna jag läst. Böckerna är otäcka men lättlästa.
OBS! OBS!
Om du inte har läst Hungerspelen och vill göra det så ska du genast sluta läsa! För i den här texten kan jag avslöja saker som händer i Hungerspelen.
Över till Fatta eld...


Jättebra!!!

Genom att trotsa spelreglerna i hungerspelen tycker regimen att Kattnis även trotsar dem. För att rädda sin familj och sina vänner från att bli dödade av president Snow måste hon på sin segerturne genom hela landet låsas att det hon gjorde gjorde hon blind av kärlek i Peeta. Regimen är rädd för att hon genom att trotsa spelreglerna ska starta ett uppror.
Senare vid nästa hungerspel (som är ett Jubileum)  händer något hemskt och ofattbart, det  mest osannolik som ingen väntat sig......






  
      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar