Om du har några frågor, kontakta mig på: 98ansblogg@gmail.com

söndag 13 februari 2011

En annan konstig dröm

Hej hej!
I natt drömde jag ännu en konstig dröm (nästan konstigare än fiskhund-drömmen!), det var en blandning mellan verkligheten, Harry Potter och Hungerspelen. I början av drömmen skulle jag och några av mina klasskompisar framför något slags framförande i idrottshallen. Man skulle vara två och två, varje par skulle kasta en boll till ett annat par. När vi framträdde var jag så trött att jag föll ihop på golvet och orkade inte ens öppna ögonen sedan gick jag fram till våran lärare (som höll i "uppträdandet") och klagade på att vi hade fel musik, så att jag blivit så förvånad att jag ramlat ihop. Jag vet inte hur, men sedan så var vi i en skogen och lekte kull (jag och några andra tjejer brukar göra det på vintern). Jag skulle börja att vara och jag kullade någon på direkten, men var så trött att den hann kulla mig tillbaka. Ännu en gång ramlade jag ihop och orkade inte resa mig. Några kompisar väntade på mig, fast jag låg på samma sätt i en timma! När jag orkade gick vi till en barack där dem vårdade skadade (hänger inte ihop, men det är en dröm). Där inne mötte jag en av mina kompisar som hade fullt av rivsår i ansiktet (det låg andra där inne också, fast dem såg jag inte). "Vad har hänt?!" undrade jag men fick inget svar. Lite senare fick jag veta att en kille som varit med i hungerspelen hade vart i skogen samtidigt som vi och sprängt den! Vad konstigt att man kan spränga förbjudna skogen tänkte jag (vi hade varit i den förbjudna skogen som är med i Harry Potter, men det visste jag inte förren jag tänkte det i drömmen). Sedan kom det konstigaste av allt: jag, min mamma och min bästis räddade massa djur efter sprängningen, jag la massa grodor i en maskin så  att dem blev runda (jag vet, helknäppt!) och la sedan dem i stora lådor. Vi tog varsin låda och gick runt och la grodorna i vatten, jag tyckte det var roligt, för när grodorna kom i vattnet log dem! Lite senare pratade vi om att pojken från hungerspelen (Cato hette han i drömmen tror jag) kanske var på ett uppdrag åt Voldermort.

Det var min konstiga dröm det.  

2 kommentarer:

  1. Jag hade också en konstig dröm... Jag drömde att jag var med i en frågesport dr svaret på alla frågor var "Elefant" XD

    SvaraRadera
  2. Okej, men det var inga konstiga runda grodor med altså? Konstit att dem enda drömmarna jag kommer ihåg är dem helknäppa :) fast om elfantfrågesport har jag aldrig drömt om :D

    SvaraRadera