Om du har några frågor, kontakta mig på: 98ansblogg@gmail.com

tisdag 8 mars 2011

Internationella kvinnodagen

Hej!
Idag tycker jag att det är en VÄLDIGT viktig dag, internationella kvinnodagen. Jag tycker själv att feminism är väldigt viktig, men visste faktiskt inte om att det var kvinnodagen förrän en kompis sa det. När jag kom hem sa mamma att det även är pannkaksdagen. Så idag är det semeldagen, pannkaksdagen och internationella kvinnodagen.
Jag är väldigt irriterad på att killar får ta mycket mer plats än tjejer, för om en tjej skulle göra som killar gör skulle det bli mycket mer uppståndelse än om en kille gjorde det. Det finns mycket jag vill ändra på men som jag inte skriver om nu.

En jättebra bok som handlar om feminism är Tänk (tvärt) om!,  den är skriven om Anna Norlin. Jag tycker att boken är helt fantastisk bok, som handlar om tjejer, killar och makt. Den handlar mycket om hur man tänker, och många barn berättar sina egna historier. Alla som är det minsta intreserad de av feminism tycker jag sk läs den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar